Första patienten avklarad & FIJI ISLANDS!!!!

Första patienten är nu avklarad.
Jag blev lite smånervös i onsdags morse när Peter ringde mig och sa att vi hade en patient som matchade våra kriterier. Begav mig till ICU (Intensive Care Unit), sen satte det igång. Tala med anhöriga (Peter var med) och patienten (som mirakulöst nog var vaken), förberedelse av bromid och vancomycin sen dosering (detta sköttes av Peter). Sen började den långa dagen med blodprovs tagningar vilket jag skötte. Inga stick så klart utan jag tog blod genom en "tapp". Centrifugering och pipettering av blodproverna stod sedan på schemat. Blev en mycket lång och lärorik dag. Skönt att göra något praktiskt för en gångs skull! Kände mig dock aningens i vägen hela tiden, massor av jättesjuka människor runt omkring mig och personal som springer kors och tvärs hela tiden.

Om cirka tre veckor är det "spring break". Då har vi alla ledigt i en hel vecka. Eller rättare sagt, jag tar mig ledigt. Igår kväll bokade vi flygbiljetter till Fiji! Kan inte fatta att jag ska dit! Ser så otroligt vackert ut! Där ska vi åka runt bland öarna och snorkla längst barriärrevet! Lär bli en underbar vecka :) Själv röstade jag dock på en resa uppåt östkusten mot Whitsundays och Cannes, men det kanske är en tripp jag kan ta med mor och far när de kommer på besök? :)

I tisdags fyllde mamma år, det är sådana dagar man tänker lite extra på livet där hemma och på alla nära och kära. Saknar er!!
Nej nu ska jag ta tag i mig själv och plugga lite. Sen blir det fredagsmyyyyys med tjejorna :) Imorgon bär det av mot Ikea för inhandling av lite svenska delikatesser, hehe.

Kram så länge!






Kommentarer
Postat av: Helena

ÅH vad roligt för dig att få åka till Fiji! TOPPENHÄRLIGT! vad lärorikt att få vara med och ta prover!



hörs snart kram!

2009-09-06 @ 10:09:14
URL: http://ingivelser.blogg.se/
Postat av: Lisa H

ÅÅh vad härligt det låter. Blir riktigt avis=) Kan du inte berätta mer om dit ex-jobb, vad det går ut på o vad du gör osv. Hoppas allt är bra där borta. Kraam

2009-09-06 @ 19:32:02
Postat av: Emma

ååååh blir AVIS!!! :)

2009-09-08 @ 00:14:13
URL: http://emmasform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0