Hemlängtan

Nu har mor och far lämnat mig ensam kvar här i Brisbane och är nu åter hemma i kalla Sverige (för jag hört det ryktas att kylan nu har kommit?). Märkligt egentligen att man kan ta sig över hela jordklotet på ca ett dygn. Ena dagen tropisk sommar med 38 plusgrader och dagen efter vinter med minusgrader. Snacka om kontraster!
Längtar hem oerhört mycket just nu. Delvis för att jag vet att jag snart ska åka hem och även på grund av att jag  har en massa tråkiga saker att slutföra innan jag åker. Bland annat den muntliga presentationen på torsdag. Men det är bara att kämpa sig igenom det sista nu, snart är jag på väg!
Ser iaf fram mot helgen som jag planerar att tillbringa tillsammans med Zhanni, en kanadensisk kompis. På fredag ska vi gå ut och äta/ta en drink eller två och tidigt på lördag morgon bär det iväg till Surfers Paradise för surflektion och julklapps shopping! Kan ju bara inte lämna Australien utan att ha testat surfing! Får hoppas på att jag får behålla alla ben hela inför hemresan bara. 

Nu ska sova, är dödstrött efter en dag med mycket plugg, städning och långpromenad.
Bjuder på en bild från i fredags kväll då vi först hade känguru middag hemma i lägenheten för att därefter gå ut i the valley! Mor och far var också med, bildbevis kommer ;)

Jag, Zhanni och Hanna. Är vi inte fina i våra blommiga klänningar =)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Va brun du är! Jag är likblek=) Ska bli så kul när du kommer hem, jag har annikalängtan. Ha det så bra nu sista tiden. Pussokram

2009-12-14 @ 17:17:24
Postat av: Annika

Lisa: Åhh jag har också Lisalängtan :) Ska bli så kul att ses igen! Hehe det bruna trillar väl av under flygresan hem, brukar vara så. Massor av kramar!

2009-12-15 @ 02:35:00
URL: http://annikafredby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0