Mycket som händer :)

Hej hej!
Förlåt för rätt dålig uppdatering här bortifrån. Händer mycket roliga saker hela tiden, så många nya människor och intryck varje dag!
I torsdags träffade jag min handledare Peter för första gången. En mycket sympatisk man med en bred australiensisk accent. Han är läkare och jobbar även med forskning. Han sprudlar av ideér och kommer på nya saker jag kan undersöka i mitt projekt hela tiden. Till på tors nästa vecka ska jag ha läst igenom en STOR hög papper och skrivit en plan över vad jag ska göra och hur jag ska genomföra det under mitt projekt. En mycket svår uppgift då jag inte riktigt vet hur tidskrävande olika steg är. Men får göra ett försök sen får vi diskutera fram en lösning tillsammans. Det känns iaf spännande och Camilla (den svenska doktoranden som är på samma ställe som mig) ställer upp och hjälper mig mycket!
Det är väldigt mycket svininfluensa som cirkulerar här i staden just nu. Jag fick en rundvandring på ICU (Intensive Care Unit) avdelningen på sjukhuset av Peter och där var det fullproppat av svininfluensa offer. En kille i 35-årsåldern, som var helt frisk innan håller till och med på att dö.

Igår hade vi inflyttningsfest här i vår lägenhet. VI hade hur trevligt som helst och det kom mycket folk. Efter festen utforskade vi partyområdet The Valley här i Brisbane. Finns hur många nattklubbar som helst där. Där dansade vi i några timmar tills Hannas och mina fötter inte orkade mer. Då lämnade vi de andra och tog en cykeltaxi hem. Hehe det var en upplevelse i sig. En febrilt trampande kille och så vi bak på kärran med hög musik strömmande ur några högtalare.
Igår besökte vi även South bank här i Brisbane på förmiddagen. Det ligger nästan mitt i stan och där finns en fin sandstrand och en "lagun" som man kan bada i. Det är så fint! Idag har Hanna och jag (efter en lång sovmorgon) varit i botanical gardens (en stor park) och vandrat omkring och ätit god lunch.

I slutet av oktober har vi alla bokat in oss på en resa till Sidney. Ska bli kul att komma dit!
Ha det så bra så hörs vi snart :)

South Bank:


Inflyttningsfest! Från vä: Jovana, Jannicke, Kristin och jag

Hanna

En trött men glad Annika på fiket i botanical gardens idag:


Kommentarer
Postat av: Karin

Gud va vackert det äär! Hur är vädret? tokvarmt eller?



Haha Du är inte den första, tycker att Texas passar både som kill o tjejnamn :)



Kramar K

2009-08-09 @ 20:22:55
URL: http://lillak24.blogg.se/
Postat av: SOFHIE

Sv; Jaså? Så du pluggade i Göteborg eller? :)

2009-08-10 @ 11:44:42
URL: http://iemells.blogg.se/
Postat av: Pernillamariaa

Sv; Tack gumman=)

Åh låter som du har det jättehärligt!

Lite läskigt det där med svininfluensan. Håller tummarna att du inte blir smittad.

Kram på dig gumman!

2009-08-10 @ 15:46:02
URL: http://pernillamariaa.blogg.se/
Postat av: Malin Petersson

HEJ där!! nu har vi helt plötsligt bytt plats. Jag i Sverige och du ute på vift. Kul att höra att du har det så bra och vilken lgh ni fått tag i. Ska snart försöka ta tag i mitt liv och iaf försöka hitta några artiklar (men det får dröja några dagar till). Hälsa Hanna också

kramar Malin

2009-08-10 @ 15:48:55
Postat av: Charlotta

Åh, det ser härligt ut =)

Längtar tills jag kommer ner, men känns aningens otäckt med svininfluensan! Hoppas att ingen av oss blir smittade...

Kram!

2009-08-10 @ 22:28:37
URL: http://charliesanglar.blogg.se/
Postat av: Helena

hihi vad kul med cykeltaxi, ett jobb jag skulle gilla tror jag, speciellt om man ser det som träning inför vätternrundan... :)



läskigt med svininfluensan men jag har hört att den inte är så farlig, i alla fall inte i de flesta fall, men att den kan bli värre... hoppas du får vara frisk hur som helst!



verkar jättehärligt!



lycka till med allt!



KRAM

2009-08-10 @ 22:37:17
URL: http://ingivelser.blogg.se/
Postat av: Linda

Heej!

Ja ville bara säga hej o kram o puss :)

2009-08-11 @ 22:50:47
URL: http://nydesigns.blogg.se/
Postat av: Minelli

Tack så mycket, det känns jätte bra! :) Kul att följa dig och att du verkligen bloggar därborta! Känns som man lixom är med dig på ett hörn hihi.



Ha de bra, ta hand om dig, vi hörs!!

Kramar

2009-08-13 @ 13:56:16
URL: http://malinminelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0