Eländes tågresor

Tillbaka till gbg efter en lugn och härlig helg och en jobbig tågresa.
Helgen först.. Har mest umgåtts med Johan och familjen och försökt pluggat lite, har även gått skogspromenader med min lilla vovva och träffat några vänner. Som vanligt är jag alldeles för optimistisk med vad jag ska hinna och orka med när jag är hemma, hann inte träffa alla jag ville... Men kommer ju snart fler chanser. Åker ju hem lite då och då!

Tågresan då.. Började med att jag fick ett vredesutbrott då jag upptäckte att SJ gjort om sin sida och såg att de tagit bort sista minuten biljetterna! Jag lever ju på sista minuten biljetter! Malin visade mig dock nyss att så var inte fallet, man skulle bara klicka på en minimal knapp uppe i högra hörnet. Jag betalade alltså alldeles för mycket pengar för min biljett i onödan och när jag hämtade ut den upptäckte jag dessutom till min fasa att jag inte hade en platsbiljett. Trängde mig in i en knökad obokad vagn där jag fick en härligt intryckt ståplats och en dörr i axeln någon gång i minuten. Efter någon timme lyckades jag iaf kriga till mig en sittplats. Framför mig sitter då en "alkisfamilj". Stackars barn säger jag bara! Föräldrarna satt och hinkade i sig öl och blev så fulla att de ramlade omkring i vagnen. Mår dåligt när jag ser sådant. Mamman fick dessutom ett vredesutbrott på min resväska som tydligen stod placerad lite i vägen för henne och sparkade argt in den i väggen... tur att det inte var något skört i säger jag bara..

Såå..Nu har jag avreagerat mig lite, tråkig läsning men skönt var de iaf!

Har en del kvar att plugga idag inför morgondagens lab, så borde verkligen ta tag i det nu.. Annars blir det inte många sömntimmar inatt. Åh längtar tills denna kurs är över!

Nehepp inga bilder idag.. vill inte funka, får bli imorrn...

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej gumman!
hehe, det är lugnt förstod det, så d var därför inte jag heller ringde. Ville inte stressa dig med att försöka klämma in att träffa mig också, vet jue som sagt vilken tids optimist du är;)

Nee fyyyfaan för SJ asså, dom borde igentligen ersätta dig för den där resan. Det var jue deras fel!
Hoppas vi ses snart!
Kraaaam

2008-02-18 @ 17:34:28
URL: http://pernillamariaa.blogg.se
Postat av: Bonus Games

Great site keep up the good work

2010-01-11 @ 08:44:13
URL: http://bonus-games.tk01.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0