Hemma & Friidrotts-nostalgi

Så var man hemma i kga igen då.Vaknade idag och var såå yr. Det gick inte över heller. Åt frukost och kollade lite på tv men det slutade inte snurra... Efter en promenad med Aida la jag mig ner i sängen igen och somnade om en liten stund. Nu är det lite bättre som tur är. Vad otäckt det är att vara yr, detta händer mig emellanåt. Har vaknat nån gång mitt i natten av yr-anfall. Hm...inte skoj...

När jag var ute och gick med vovvan idag så såg (och hörde) jag att det var friidrottstävling på Nobelstadion, årskurs 6 var det som tävlade. Åhhh nostalgi! Kommer ihåg de tävlingarna när man var i den åldern, vad nervös man var, stafetterna (som vi för det mesta vann :)), och alla de andra grenarna och såklart gemenskapen i klassen! Kom ihåg att vi satt och gjorde egna hejarramsor långt innan tävlingen...

(melodi, tre kronor sången)
vi är bäst, ja vi är bäst
vi ska vinna idrottsdagen
ja det ska vi göra, hela dan
hoppa höjdhopp och längd
springa 60 meter
stöta kula väldigt långt
För 6B är ju bäst, Katrinedal!

haha fattar inte att jag kommer ihåg! Lite osäker om början på sången dock, någon som kommer ihåg kanske? :)

Kram på er ♥


Uppdate: Tack lisa för att du uppdaterade mig om hur sången började ;)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

hej gumman!
Klart vi hinner med att ses i helgen.
krama

2007-09-20 @ 15:36:44
URL: http://thisismylife.blogdog.se
Postat av: lisa

vi är bäst, ja vi är bäst, vi ska vinna idrottsdagen...tror jag den börjar=) ja de var verkligen tider!

2007-09-22 @ 23:56:53
Postat av: Christeralba

Nice site... Very cool design! Useful information. Go on! Good Site

2009-07-02 @ 09:03:36
URL: http://christeralba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0