Stradbroke Island

Ojoj vad tiden går. Nu är jag äntligen riktigt sugen på att blogga igen. Så mycket som har hänt. Så mycket att berätta. Vet inte vart jag ska börja! Tror jag börjar med gårdagen. Gårdagen spenderades nämligen på underbara Stradbroke Island som ligger precis utanför Brisbane. Var härligt att komma från city för en dag! Älskar havet! Stradbroke Island bjöd på vackra vyer, sjöar, hav, bad, sol (såklart), promenader och letande av vilda koalor och kängurur. Tror att ord blir överflödiga, publicerar därför lite bilder istället :) Kameran gick varm hela dagen! En av höjdpunkterna var helt klart då vi hittade en liten söt koala högt upp i ett gum tree. Svårt att fota utan bra objektiv dock. En annan höjdpunkt var när vi fick kasta oss i det klara turkosa vattnet!
Vi återvände till Brisbane City någon gång under kvällen och då var det PACKAT med folk överallt! Igår var det nämligen invigning av Brisbane festival som ska hålla på i tre veckor (alltid är det något jippo!). Alla väntade med spänning på jetplanen som skulle flyga över broarna och ett gigantiskt fyrverkeri. Vi köpte med oss kinamat och skyndade hem. Efter middagen begav vi oss upp på taket av vårt hus och tittade på skådespelet. OJ säger jag bara! Det var helt otroligt!!!! Efteråt var vi alla mycket trötta efter dagen så vi kröp ner i soffan och tittade på film, "Mystic River", som var riktigt bra. Sen somnade jag bums...

En lång och underbar dag helt enkelt, idag blir det lite plugg, träning och rangordning av apotek till praktiken. Back to reality. Men först ska jag nog gå upp på taket och sola lite :)

(Obs detta inlägg skrev igår förmiddag)



Har huuur många bilder som helst jag vill visa. Men tyvär är vårt internet så himla segt så ni får snällt vänta till på onsdag tills ni får se fler. Då kommer en massa bilder upp på facebook också!

Kramkram från DownUnder :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0