Projektet startat + första utgången!

Hej på er!
Igår satte projektet igång och det verkar vara jätteintressant. Alla är så trevliga och hjälpsamma. En svensk doktorand, Camilla kom och mötte upp mig vid tågstationen vid sjukhuset jag ska vara på. Det är ett mycket stort område så var glad att hon kom och mötte mig! Hela dagen gick åt att gå igenom/skriva på en massa säkerhetspapper, få inloggningsuppgifter, passerkort mm. Diskuterade även mitt projekt lite snabbt med en mycket stressad prof. Michael Roberts (han jag har haft kontakt med hela tiden hemifrån). Han pratade på mycket fort så uppfattade nog inte ens hälften av vad han sa men men. Han pratade iaf om att jag ska arbeta en del i SimCyp (datorprogram) och projektet handlar om hur olika parametrar (jag ska mest studera hur kroppsvattnet ändras) förändras i kroppen då man utsätts för blodförgiftning. Detta ska studeras på patienter på sjukhuset. Sen ska jag se vad detta får för inverkan på behandlingen med antibiotika. Hmm låter det förståeligt? Verkar iaf intressant!
Jag ska även få gå med en apotekare som jobbar kliniskt på sjukhuset någon gång i veckan för att se hur de jobbar. Det ska bli kul! Det är ju något sånt jag skulle kunna tänka mig att jobba med i framtiden!
Det bästa min handledare sa var att han tyckte att jag skulle ta ledigt och åka på semester och se Australien. Han tyckte inte att jag skulle komma hela vägen hit utan att hinna resa något! Det tackar man för :)
Imorgon ska jag träffa min "riktiga" handledare till projektet och diskutera upplägget närmare! Gäller att läsa på lite tills dess!

Igår var jag ute för första gången i Brisbane. Efter lite vindrickande hemma i lägenheten tog vi en taxi ut till universitet där de andra tjejerna jag bor med pluggar. Där gick vi på campusklubb och dansade! Stängde dock redan kl 24 så det blev en rätt tidig och lugn kväll!

Som ni kanske märker trivs jag jättebra och är så glad för att jag kom iväg på denna resa! Saknar givetvis alla där hemma (speciellt Johan♥)  men detta är ju inte för evigt!

Här kommer lite bilder på mig och mina flat-mates :)

1.Jag på vår balkong. 2. Kristin och Jannike, norskorna i huset :)

Jovana och Jannike

Jag och Hanna


Detta blev ett långt inlägg, hoppas ni orkar läsa :) Allt bra hemma? Händer det något roligt?
Det är så himla segt att ladda upp bilder här, så fler bilder kommer troligtvis upp på facebook.
Kraaam!


Kommentarer
Postat av: Karin

Åh, allt låter så spännande!

Njut :)

2009-08-05 @ 09:15:06
URL: http://lillak24.blogg.se/
Postat av: Helena

klart jag orkar läsa! jätteintressant ju! du ser strålande ut. glad för din skulle att du gör detta! du vet ju vad jag pysslar med via bloggen. :) har just kommit hem från ceveds i kga, de har utförsäljning, vilket paradis för mig!!! :D



PUSSS

2009-08-05 @ 12:35:30
URL: http://ingivelser.blogg.se/
Postat av: SOFHIE

Sv; Australien!? Du skojar! Nemen åh så underbart!

Det är lätt mitt drömmställe o resa till. :)

Är det bra där då? .. dum fråga kanske. ;)

2009-08-05 @ 15:57:26
URL: http://iemells.blogg.se/
Postat av: LIFE BY Marielle

låter underbart!

PEACE

2009-08-05 @ 19:18:07
URL: http://mariellem.blogg.se/
Postat av: Karin

Ja det e lite trist...



Tack snälla :)

Det är faktiskt en liten tjej :)

Hon är så go o full i bus!

2009-08-05 @ 22:05:15
URL: http://lillak24.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Gud vilken härlig professor! Hoppas min handledare är så skön sen också =)

Självklart måste det väl finnas tid att ses då vid Halloween, välkommen till den stad jag inte är i än ;)

Börjar kännas riktigt ordentligt pirrigt nu, mindre än 2 veckor kvar för mig, sen är vi i samma land igen, kram!

2009-08-06 @ 18:22:11
URL: http://charliesanglar.blogg.se/
Postat av: Linda

Heej bruden,

va roligt att kunna följa ditt soliga liv i brisbane :) ja e sååååå avis!

Ja vill se mycke bilder på fb sen.

Ja ska klicka i så de plingar i min dator när du skrivit nåt. Ja skickar mail på fb sen och talar om vad som händer här hemma. En uppdatering behöver du allt :)

Många kramar, tack för idag!

2009-08-06 @ 19:05:48
URL: http://nydesigns.blogg.se/
Postat av: Malla

skönt att allt verkar gå vägen och lovely att du fick "lov" att se dig lite omkring! ta hand om dig vännen!

KRAM

2009-08-08 @ 11:36:33
URL: http://malinminelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0