Horce-race på Ekka day

Igår var det sk Ekka day här i Brisbane vilket innebär public holiday och alla är lediga från jobb och skola. Vi bestämde oss för att gå på hästkapplöpning. Det var dresscode så vi fick klä upp oss i fina klänningar och piffa oss. Killar var tvungna att ha kostym. Kändes lite Pretty Woman över det hela (vilket det senare skulle visa sig att det inte alls fanns någon likhet med). Vi började dagen med en underbar champagnefrukost hemma hos oss sen tog vi bussen ut till eagle farm där festligheterna skulle äga rum. Det strömmade in finklädda ungdomar med fina hårprydnader och hattar. Vi var nog de enda som inte hade högklackat! Ganska snart insåg vi dock att det där lilla glaset champagne var som vi drack under frukosten inte riktigt var nog för denna tillställningen. Alla var såå fulla! Helt galet! Tusentals skrikande, fulla och uppklädda människor som spelade på hästar, åt hotdog, åkte karuseller och dansade på "silent disco" med hörlurar! Aja det hela var en upplevelse men efter några timmar där var vi helt slut och åkte hem till lägenheten igen. Det var tänkt att vi skulle fortsätta till någon bar senare på eftermiddag/kvällen men det fanns det ingen ork för.
Idag har jag haft ett möte med min handledare Peter igen. Börjar få lite struktur på projektet nu och jag börjar fatta vad det är jag ska åstadkomma och varför. I början av september ska jag vara med och ta lite prover på patienter och samla mina egna data. Vi satsar på att få uppsatsen klar till sista november. Det skulle vara super att få december ledigt för att resa! Men då gäller det att komma igång och skriva nu! 
Alla tjejerna här i lägenheten är lite småförkylda och hängiga just nu. Även jag. Om en drabbas av något får alla det. Så är det att bo flera stycken tillsammans.
Imorgon ska jag (och de andra tjejerna) ut och äta med Camilla, doktoranden som är på samma ställe som mig. Det ska bli skoj, vi trivs jättebra tillsammans och det blir sällan tyst när vi umgås :) Blir förresten första gången jag äter ute på restaurang sen jag kom hit. Vi har ätit enklare luncher någon enstaka gång men annars lagar vi alltid mat tillsammans. Billigare och nyttigare :)

Här kommer några bilder från Ekka day, det är sååå segt att ladda upp bilder här så fler kommer snart upp på facebook! Massa kramar till er där hemma!

Champagnefrukost!

Me på horce-race

1.Jannicke och Jovana 2. Hela gänget samlade på läktaren
 
Banan

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad spännande, vilken upplevelse!



Trist att ni är lite sjuka men det går nog snabbt över, ni lär ju vänja er vid varandras bakterier snart! ;)



Camilla, var är hon ifrån?



KRAM!



2009-08-13 @ 14:29:01
URL: http://ingivelser.blogg.se/
Postat av: Pia

Livets glada dagar vännen. Så kul att du har fått det så bra.

Tänkte ta en tripp till ullared imorgon, hoppas det inte är kö för utan ditt sällskap kommer det bli dötrist.

2009-08-13 @ 22:22:04
Postat av: Karin

Va härligt!!!



Japp vi ska dit.

Ska bli fantastiskt kul!!!

2009-08-13 @ 23:05:59
URL: http://lillak24.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0