Tillbaka

Då var man tillbaka då. Tillbaka till bloggen, tillbaka till Göteborg och tillbaka till vardagen. Hade gärna kunnat haft en veckas ledigt till känner jag! Är inte riktigt så utvilad som jag hoppats på. Har varit mycket under lovet, men väldigt mycket mys och roligt! Har hinnit umgås massor med vänner men framför allt släkt. Har träffat många från pappas sida som jag inte träffat på åratal! Tänk att det ska krävas begravningar, bröllopp eller liknande för att man ska ses. Känns speciellt tungt att vara tillbaka då vi har en hemsk tenta den 18e januari som jag måste börja plugga till nu. Sen drar den hemska kemin igång på chalmers... En jobbig termin framför mig, och jag känner mig inte det minsta laddad! Antar att det känns bättre när man väl är inne i det. Hoppas jag i alla fall..

Tänkte (även om det är lite sent för det kanske) göra en liten lista över vad som hände år 2007 som jag hittade hos Pernillas blogg!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Reste med Johan (+familj) till Indonesien och gick på muslimskt bröllopp! Paddlade forskajak med min bror i somras (dock ej i fors:)). Fick för första gången underkänt på en tenta... Hm finns säker massa mer!

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Nej mitt löfte var att försöka få Johan att sluta snusa men har insett att det inte är mitt beslut.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Japp ploppar barn hos massor av mina kusiner!


4. Dog någon som stod dig nära?

Min kära farmor gick bort strax innan jul :(


5. Vilka länder besökte du?

Gran Canaria (Las Palmas) i början av året, Indonesien i april.

6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
Mer sol tack!


7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?

Jag som är så dålig på datum. Men den 7e september firade jag och älsklingen 5 år!

8. Vad var din största framgång 2007?
Klarat ännu ett år på apotekarlinjen. Jobbade på apoteket under sommaren.

9. Största misstaget?
Hm kan inte komma på något faktiskt.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

njae bortsett från några förkylningar har jag mått väldigt bra!


11. Bästa köpet?

oj...måste kanske varit resan till Indonesien!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
resor (utomlands och till och från Göteborg), även lite kläder såklart.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Mycket gör mig glad jämt! Alla nära och kära!


14. Vad gjorde dig mest arg i år?
Den dumma bilen som inte funkade när Johan och jag skulle flyttstäda. Annars vet jag inte..

15. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
värdelös på att komma ihåg namnen, men minns väl sommarplågorna mest, umburella och markoolios raggae, det var de första som kom upp! Även om jag inte är ett stort fan av dem:)! Även Mikas Grace Kelly och Jason Mraz-I'm yours har spelats mycket.


16. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jag är nog glad för det mesta, så jag skulle väl säga att det ungefär har varit som vanligt!

17. Vad önskar du att du gjort mer?

Pluggat i tid och inte lämnat allt till tentaveckorna!


18. Vad önskar du att du gjort mindre?

Stressat upp mig. Kan även tänka mig att ha ett lite längre sommarlov i sommar och jobba lite mindre!

19. Hur tillbringade du julen?
Med familjen och kusinerna!


20. Blev du kär i år?

Är kär och har varit det i många år nu :)


21. Hur många one night stands?

none såklart


22. Favoritprogram på TV?

Oj, greys anatomy, desperate housewifes, bonde söker fru, idol, top model.... haha har lätt för att fastna!


23. Bästa boken du läste i år?

Tror faktiskt det är Änglar och Demoner av Dan Brown, mkt spännande.. Sen har jag även börjat läsa böcker av Camilla Läckberg som är mkt bra!


24. Största musikaliska upptäckten?

Vet faktiskt inte om jag har någon ny musikalisk upptäckt...


25. Något du önskade dig och fick?

En jättemysig båttur med mor och far med mkt sol! Fick även det sommarjobbet jag hoppades på!

26. Något du önskade dig men inte fick?
Skidresa!!! Är så sugen på att åka skidor/snowboard.


27. Vilket blir ditt nyårslöfte inför 2008?
Tror jag skippar det i år.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?

Hm... Tror jag var hemma och firade med familjen och kusinerna men är inte helt säker!


29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Mer värme och sol! Mindre plugg och press.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?

Mysbyxornas år (som alla andra år!) Finns inget bättre. Mysiga varma koftor.


31. Vad fick dig att må bra?

Vännerna, familjen och Johan såklart! Min söta vovva Aida får jag inte glömma!

32. Vilken kändis var du mest sugen på?

Ingen

33. Vem saknade du?

Johan, eftersom vi inte bor tillsammans längre:(


34. De bästa nya människorna du träffade?

Vet inte om jag träffat så många nya, men lärt känna och kommit många vänner närmare! Träffade iofs en massa roliga nya människor i Indonesien men ingen jag håller kontakten med.

Puh långt inlägg... Nu kurrar magen och kylen gapar tom mot mig... Bara att ge sig iväg till affären då. Kanske lägger in lite partybilder senare från juldagen och nyår!

Kramar!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Klart jag kan hjälpa dig med din banner...vad hade du tänkt dig???

kramar

2008-01-08 @ 16:13:43
URL: http://pernillamariaa.blogg.se
Postat av: lisa

Firade inte du din födelsedag i indonesien? eller är de jag som är ute o små springer:)

2008-01-26 @ 23:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0