Sandstormen och lite alldagligt

En dag i veckan innan jag åkte till Fiji vaknade vi till en helt röd/rosa himmel. Man kunde knappt se solen! Fattade inte alls vad det var först utan trodde det var något oväder av något slag. Lite senare fick vi reda på att det under natten/morgonen varit stor sandstor utanför Sydney och att det var damm från denna sandstorm som färgade himlen röd. Såg lite häftigt ut! De här bilderna togs av Yuri från vårt kontor:

Före & Efter


Sitter på kontoret och dricker en god frappuchino från Starbucks (nytt beroende?). Har precis lunchat på sjukhuset med Camilla och pratat en massa skit :) Nära att det blev en patient idag, men Judith (läkaren som ska hjälpa mig) skulle bort efter lunch så vi bestämde att imorgon var bättre. Alltid är det något, hade tre möjliga patienter idag. Patient nr 1 kunde inte prata engelska så det gick inte så bra att informera om studien och få påskrift. Patient nr 2 skulle iväg på operation senare och lämpade sig därmed inte för studien. En kvar, som jag hoppas jag får ta lite prover på imorgon! Hon var dock väldigt förvirrad så vi får invänta anhöriga och prata med dem. Har verkligen insett vad tidskrävande och ovisst det är att göra en sån här studie. Så mycket jobb och planering bakom.
Nej nu ska jag försöka få något gjort här, det går segt idag. Man har verkligen sina dagar då man får hur mycket som helst gjort (som igår!) sen kommer det dagar då man bara sitter och stirrar på uppsatsen och fastnar hela tiden (som idag).  
Boxningen igår var förresten grymt kul! Nu kan jag både slå och försvara mig (ta emot slag) ;) Har dock en jäkla träningsvärk i skulderbladen idag...Smällar man får ta...

KramKram!


Kommentarer
Postat av: Helena

Vad häftigt det ser ut med sandstormen... fick du inte i ögonen? :)



Vad mysigt att du kommer hem till jul, ja jag vill vara hemma då, ska vara det som det ser ut nu i alla fall! Jag o kalle har inte riktigt bestämt hur vi ska göra ännu men JA vi ses runt jul i alla fall, ska bli kul!!! saknar dig med, kramar!!!

2009-10-07 @ 09:31:20
URL: http://ingivelser.blogg.se/
Postat av: Karin

Åh va läskigt det såg ut! ;)



Haha ja hon brukar ligga o vila på datorn, så jag får va noga m o stänga av den...annars har jag bara hår i den snart.

Ja dom vann, jag blir alltid rörd till tårar...haha Lite blödig kan man säga :)

Hoppas du har det bra Annika!



Kramar K

2009-10-08 @ 09:31:12
URL: http://lillak24.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0