Väder + gbg = ingen hit

Fy vilket väder det är här i gbg idag (känns som jag skriver det ganska ofta!), det ösregnar och blåser, tur att jag har min nya fina gortex jacka som jag fick i julklapp av älsklingen min säger jag bara! Den räddar mig dagar som denna. Benen och fötterna såg dock helt dränkta ut efter cykelturen hem från skolan.
Nej, vädret här i gbg gör faktiskt att jag inte skulle ville bo här i framtiden. Vill inte bo i ständigt regn och blåst. Då vill jag hellre ha någon minusgrad och solsken som på jullovet! =)

Jag på kall jullovspromenad i min nya jacka :)


För övrigt har det varit en rätt seg dag i skolan. Mycket tråkig kurs nu. Föreläsningarna är som sömnpiller. Kaffe är dock räddaren i nöden och hjälper till att hålla ögonlocken öppna.
Håller på och filar på ett mail nu till en professor i Brisbane angående exjobb, tänk om det blir av! Då slipper jag all kyla/regn nästa vinter!

Hoppas ni har det bra!

Kommentarer
Postat av: Helena

åh, jag håller verkligen tummarna för att du får åka annika! gud vad häftigt! förstår att du är trött på regn och rusk...



allt är bara bra med mig! som för dig har skolan satt igång, massa plugg som ligger efter nu efter ett skönt lov... =) höll första passet för terminen idag, nästa blir på ons o sen på fre samt lör på öppet hus..... ja, jag har en del att göra!



du ser ut att ha haft en mysig jul, med mormor o allt, hon är allt bra go hon!



ha det bra nu, vi hörs snart! kul att kunna läsa på din blogg igen. snygg jacka förresten!



kramar!

2009-01-12 @ 19:26:09
URL: http://ingivelser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0