Årets näst sista dag

Idag är det näst sista dagen på 2009. 2009 har varit ett spännande och lärorikt år. Efter mycket kämpande i skolan och förberedande inför exjobbet i Aus under vårterminen (sista terminen) i Göteborg spenderade jag sommaren hemma i Karlskoga. En underbar sommar som bjöd på många lata dagar på stranden tillsammans med Emma, en och annan tur ut till båten, midsommarfirande med Johan, Dina och Nicklas i Norge och ett evigt väntande efter mitt Australien visum. I slutet av Juli bar det iväg mot Brisbane för 5 månaders studier + resande. Ett underbart halvår som jag är glad att jag fick vara med om. Har lärt mig otroligt mycket och fått många nya vänner. Men allting har sin sak, nu är jag otroligt glad att få vara hemma hos Johan igen och det ska bli underbart att få flytta ihop i Karlstad. Ser fram mot apotekspraktiken i Kil och vår examensceremoni i mars!

Idag är det kaaalllt ute igen. Ska strax bylsa på mig täckbyxor, uggs och en tjock jacka och gå ut på en promenad med Aida. Sen måste jag nog ta mig ner på stan en tur för att fixa lite inför morgondagens nyårsfirande. Troligtvis blir det fest i Karlstad med Johans kompisar Z och Sofia. Fin middag på den nya nattklubben Tempel lutar det mot.
I eftermiddag ska vi hem till mormor och fira henne! Hon fyller nämligen år idag! En massa planer för dagen alltså, egentligen skulle jag bara behöva sitta inne och plugga.... aja....

Bilder tagna för någon timme sedan från vårt köksfönster...(ignorera det skitiga fönstret på bild 1)...Så vackert!


Kommentarer
Postat av: malin

Kommer befinna mig i sthlm över nyår, blir rätt lungt, är sjuk, men ska på fest till sanna iaf! :)



Va kul för er, äntligen kan ni bo ihop (igen) !

Fint inlägg och härligt att du käner att det va "rätt" att åka!



Kramgott nytt år!

2009-12-31 @ 15:27:01
URL: http://malinminelli.blogg.se/
Postat av: V I L J A ★

Smyger in & Önskar dig en fin start på 2010! :)

2009-12-31 @ 18:59:26
URL: http://viljasvarld.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej!

Hoppas att du fick en trevlig nyårsafton!

Det var så kul att ses sist, kolla in bilderna på min blogg om du vill. :)



Är du klar med rapporten nu?



MASSA KRAMAR och LYCKA önskar jag dig 2010!

2010-01-01 @ 18:24:34
URL: http://ingivelser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0