Helgen som gått & framtidsplaner

Helgen har passerat och det är måndag igen. I fredags blev det indisk restaurang (så gott!) med tjejerna i lägenheten och Camilla+vän från jobbet. En mycket trevlig kväll som slutade med dans på en bar till klockan halv 4 på morgonen. De har ett lite småroligt system här i Australien på vissa restauranger. Man kan då betala ca 10 kr/person så får man ta med sig egeninhandlat vin in. På så sätt blir det rätt billigt att gå ut och äta. Maten är inte jättedyr heller.
På lördagen var jag väldigt förkyld (börjar bli aningens bättre nu, så nej det är nog inte svininfluensan) så det blev en rätt lugn dag med lite solande + strosande på stan. På kvällen gick vi till en jättemysig bar som ligger precis vid floden med utsikt över broarna och tog en kaffe. I söndags blev det även då lite solande annars mest tvättande och städande. Börjar bli riktigt varmt nu, stor skillnad från när jag kom hit för två veckor sedan. Nästan 30 grader idag tror jag. Skönt! Men varmare än så här behöver det inte bli :)
En man på jobbet har ett hus en bit utanför Brisbane. Han berättar ofta om alla djur han ser där och som bor runt omkring honom. Han hade exempelvis en gigantisk pytonorm som bodde i hans trädgård ett tag. Han har även haft en koala där som han försökte få bort. Han frågade mig om jag ville följa med ut med bilen någon dag så jag får se lite vilda kängurur och andra roliga djur! Det tackar jag inte nej till! Bara han håller mig borta från äckeldjur som spindlar och ormar, hehe! Alla är så gästvänliga här och vill hjälpa till och bjuda på sig själva hela tiden. Inte riktigt som i Sverige :)
I helgen fyller Hanna år så då ska vi ha lite fest för henne och nästnästa helg bär det äntligen av till Surfers Paradise för sol och bad! Som jag längtar efter havet! Hanns inte riktigt med i helgen.
Nu har ju friidrotts-VM startat också. Lite svårt att följa härifrån då vi inte har så många fungerande sportkanaler. Men försöker hänga med så gott det går på SVTs hemsida, sportnörd som jag är.
Nej nu ska jag försöka få lite pluggat. Ska börja skriva på introduktionen till min uppsats.

Massor med kramar från down under!
(Inga bilder idag pga segt internet!)

Kommentarer
Postat av: Charlotta

2009-08-18 @ 11:06:13
URL: http://charliesanglar.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Nu är det bara 1 dag kvar till jag kommer... Några sista minuten-tips?

Gud vad nervös jag är! Vi hörs down under, kram!

2009-08-18 @ 11:07:00
URL: http://charliesanglar.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha va roligt att det finns lite att göra. Men vadå, betalar man 10kr per person så får man ta med sig eget vin in på restaurangen? sjukt bra, de skulle införas i sverige :)

Kram kram på dig. Inget att längta hem till iaf, de blåser o de känns som september och höst, burr....

puss

2009-08-18 @ 15:48:17
URL: http://nydesigns.blogg.se/
Postat av: Josefin

Äckeldjur haha! Har du sett många äckeldjur än eller har du förskonats från detta hittills? Jag tycker du borda haffa kameran och hänga med honom så du kan visa oss Australiens läskigare sidor... 30 grader låter väldigt trevligt. Här är temperaturen som om det vore i september, dvs höst. Kan inte vänta på att få säga sayonara och dra till varmare breddgrader! Ha det tokbra, kram!

2009-08-19 @ 11:07:52
Postat av: Annika

Svar: Josefin: Åh vad kul att du skrev en liten kommentar :) Jag har inte sett några äckeldjur alls än faktiskt. Men alla säger att de kommer fram mer och mer nu när det börjar gå mot sommaren och fuktigare+varmare väder. Jag ser inte fram mot det! Japp ska haffa kameran och visa försöka visa er lite djurliv! När var det du åker? nervös?:) Det är härligt att slippa höst/vinter rusk!! Massor av kramar!!

2009-08-19 @ 13:47:23
URL: http://annikafredby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0