Tiden flyger iväg!

Ojoj vad tiden går fort. Nu har jag nästan varit här i Brisbane i en hel månad. Swich säger det väl bara så är jag hemma i ett kallt vinter Sverige igen!
Sitter just nu på jobbet och har lite lunch break. Så jag tänkte passa på att skicka ett litet inlägg till bloggen så att ni inte tror att jag har gått under i svininfluensa eller något. Nej nu har jag äntligen blivit frisk från feber och förkylning och är redo för att ta tag i träningen igen! I eftermiddag blir det löp pass och lite styrketräning!
Denna vecka har värmen har kommit hit på allvar. Vi har haft dryga 30 grader och sol varje dag. Fuktigheten i luften är dock ganska låg än så länge, vilket är skönt. Hoppas värmen håller i sig till helgen då det bär av till Surfers Paradise! Ett gäng på 13 tjejer blir vi som åker, kan nog inte bli annat än kul! Kanske provar jag på att surfa!
Projektet rullar på, just nu håller jag på och förbereder för provtagning. Studien ska läggas upp och alla etiska aspekter ska skrivas ner. Förhoppningsvis kommer jag igång med provtagningarna redan om någon vecka! Sen gäller det att fräscha upp mina lab skills! Proverna ska förberedas och sedan är det HPLC som gäller. Tur att vi gjorde det ganska nyss i skolan. Är inte så jättesvårt.
I lördags fyllde Hanna 26 år vilket firades i vår lägenhet med en supergod fisksoppa och tårta. Kvällen avslutades i The Valley på en klubb som heter The Family. En rolig kväll men blev besviken på musiken som vanligt, hehe. Klarar inte av techno musiken de spelar överallt här!
Nej nu måste jag fortsätta jobba! Slänger in några bilder från helgens födelsedagsfirande. Bered er på en bildbomb efter helgen i Surfers Paradise :)

Jovana och Nora tänder tårtan...


Birthday girl :)


Hoppas ni har det fint där hemma/borta!!! Massor av kramar!

Kommentarer
Postat av: Helena

kul att höra lite ifrån dig och se att du har det bra! vilket skönt väder ni har, du lär ju vara pepparkaka när du kommer hem... :) här har vi också fint, ca 20-25 grader. imorrn springer jag tjejmilen!



KRAM!

2009-08-29 @ 22:52:43
URL: http://ingivelser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0