Framtidsplaner

Jag gör ju som de flesta av er vet min sista termin här i Göteborg nu (troligtvis!). Det är mitt fjärde år här och jag kan verkligen inte fatta att min utbildning börjar lida mot sitt slut. Har ju visserligen ett år kvar med exjobb och praktik men inget mer tentaplugg och inga fler föreläsningar efter denna termin. Det känns skönt och väldigt skrämmande på samma gång. Är otroligt skoltrött så skulle nog inte palla mer tentor just nu. Ser fram mot att börja jobba och flytta ihop med Johan igen. Får bara hålla tummarna för att jag hittar ett jobb som jag trivs med i rätt stad. Inte alltid så lätt kanske.
Nu till det jag egentligen skulle skriva om, allting är nu bestämt och jag kommer att åka till Brisbane, Australien i slutet av juli för att göra mitt exjobb! Har ju pratat lite löst om det innan men nu är alltså kontraktet påskrivet och jag söker stipendier för fullt. Har dock en del kvar att fixa med visum, boende, flygresa mm. Men, men iväg kommer jag :) Är redan otroligt nervös, förväntansfull och rädd. Hur ska jag klara mig utan Johan, familjen och vännerna i 5 hela månader?? Å andra sidan är detta en chans som jag kände att jag inte ville missa. Tänk vilken upplevelse! Vilken erfarenhet inför framtiden! Nu får jag verkligen lära mig stå på mina egna ben.



Ursäkta detta långa kvällssvammel. Nu ska jag sova, är grymt trött efter en heldag i skolan, springtur och lite pluggande.
Godnatt! ♥

Kommentarer
Postat av: Emmas Form - vägen mot en mer vältränad kropp

Man kan vara dödsrädd, men det kommer gå fint! :)

2009-04-07 @ 08:27:17
URL: http://emmasform.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh jag är så glad att du bestämt dig för att åka! För din skull och ingen annans :)



Vi kanske ses på tåget om några timmar då ;)

kram

2009-04-08 @ 11:11:57
URL: http://malinminelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0