Dagen då orbitalerna kom tillbaks i mitt liv

Första dagen på den nya kursen är gjord. När läraren hälsade oss välkomna och berättade om kursen började jag nästan hyperventilera och fick lite smått panik. Shit jag kommer inte ihåg någonting av kemin! Och det ska vi kunna nu. Han repeterar i ett jäkla tempo... 16 kapitel i boken (ca 4-500 sidor) ska han hinna igenom på mindre än två veckor! Ahhh och metodik och kunskaps prov för labbarna nästa vecka.. Snacka om tufft det kommer bli. Vi började med att repetera orbitaler...hm...Undra om jag någonsin exakt kommer förstå vad en orbital egentligen är...

Har varit en ganska effektiv dag!
◊ Skola på förmiddagen.
◊ Till affären och apoteket.
◊ Gjorde lunch, någon mexikansk soppa.
◊ Städade, nu skiner det i lägenheten, inte en dammgnutta här inte :)
◊ Tränade, spinning, var jobbigt.
◊ Nu har jag duschat och ska snart göra mig lite kvällsmat, sen ska jag upp till Malin och kolla handbollen och (förhoppningsvis) bli bjuden på en nybakt semla =)

Vad säger ni... orbitaler eller semla? =)
image140  image141

Hoppas ni haft en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Shit du har det inte lätt du gumman, orbitaler har jag aldrig hört talas om!
Men det kommer gå bra ska d se=)

kramar

2008-01-23 @ 08:44:55
URL: http://pernillamariaa.blogg.se
Postat av: Anonym

blää inte semla iaf, usch. fika söndag?
kramkram

2008-01-24 @ 18:13:42
URL: http://malinminelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0