konstiga påringare

Blir så trött på alla dessa människor som jag INTE känner som ringer på dörren. För ett tag sen ringde det på en medelålders utlänsk man. Jag öppnade artigt dörren och han började argsint babbla något på ett annat språk. Jag tror det var en fråga. Jag hörde inte ett ord vad han sa så jag sa försiktigt "ursäkta?" då fick han spel och vevade med armarna och pratade högt och ännu argare på sitt språk och gick därifrån. Idag ringde det på igen, när jag kollade i nyckelhålet såg jag att det var han igen. Jag öppnade inte. Tycker han var lite otäck. Efter någon timme plingade han på igen. Jag öppnade inte då heller. Han försökte med hårda påknackningar och ryckande i handtaget också. LÄMNA MIG IFRED!!!!! Nu vågar jag mig inte ut genom dörren, tänk om han står redo där utanför........ =/

Dessutom ringer det på en fin herre med slips ungefär varannan dag också. Han är från Jehovas så han är inte så skrämmande men ack så jobbig. Det är samme herre varje gång så han borde väl ha något minne om att han pratade med mig för bara någon dag sen? Nu har jag slutat öppna för honom med...

Borde kanske sätta upp en skylt på dörren "RING INTE PÅ!". Eller så kanske jag ska införa samma system som mormor har? Alla som känner mig ringer på två gånger. Då behöver jag ju inte ens bekymra mig om att smyga fram till dörren och kolla vem det är. Tacka vet jag det lilla titthålet iaf! Någon annan som har någon bra idé att komma med? =)

Nej nu ska jag fortsätta med mitt projektarbete. Sorry för ett långt tråkigt inlägg, behövde ventilera lite =)

             image222


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Nee fyy va läskigt=(
Undrar vad han vill igentligen.
Lika bra att inte öppna, han verkar jue helt galen.
Klart vi ska ses när du kommer hem. Party?
krama

2008-04-09 @ 22:12:13
URL: http://pernillamariaa.blogg.se
Postat av: LINN:

Hej! Gud vad kul att du gillade min blogg och mina bilder :) Du är så välkommen tillbaka så!

2008-04-09 @ 23:51:09
URL: http://estetic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0